Aquest dimarts, 14 de febrer, va tenir lloc la segona sessió del Consell de l’Habitatge de l’Espluga de Francolí. En aquesta sessió es va escollir la segona vicepresidència del Consell, entre els membres que representen entitats, privats i altres administracions. El Consell va aprovar per unanimitat nomenar a Rosa Garrell Farré com a segona vicepresidenta del Consell.
Durant la sessió del Consell de l’Habitatge es va informar de les diferents modificacions que es volen aplicar a l’ordenança reguladora del servei d’accés a habitatges municipals en règim de lloguer social, a fi que aquesta sigui menys excloent i s’adeqüi a la normativa aplicable actual.
També es va donar èmfasi a la nova ordenança municipal sobre l’estalvi d’aigua, que obligarà als nous habitatges i a les grans reformes adoptar mesures d’estalvi d’aigua. Un altre tema que es va tractar va ser la proposta de modificació de l’ordenança fiscal que regula l’impost sobre béns immobles, amb la qual el Consell de l’Habitatge proposa que es gravi amb un 50% de l’IBI aquells habitatges buits. Es va acordar per unanimitat aplicar aquest recàrrec a partir del 2025, i que durant el 2023 i 2024 es faci una tasca informativa sobre els ajuts que existeixen. Un altre tema que es va posar sobre la taula va ser els fonaments dels ajuts de rehabilitació d’habitatges, que es portarà a l’aprovació al Ple Municipal properament.
Es va fer el seguiment de les intervencions que s’estan realitzant als dos immobles de lloguer social propietat de l’Ajuntament, un dels quals està situat al carrer de les Parres, i del qual pròximament se signarà el contracte de lloguer amb la persona adjudicatària per tal que hi pugui entrar a viure, i el que està situat al carrer dels Templaris, del qual s’estan ultimant les obres per poder obrir ben aviat una nova convocatòria de borsa per així adjudicar el pis de lloguer.
Durant la sessió es va informar dels diferents projectes i subvencions que estan vigents, i també de sobre el projecte executiu de reforma dels habitatges situats a l’antiga caserna.
Per finalitzar es va informar de la creació de la taula de seguiment de les línies d’actuació, accions i subaccions, document que servirà per fer seguiment de totes les actuacions que l’Ajuntament du a terme i saber en quin estat i evolució es troben.
Va ser una jornada molt profitosa, on es van recollir tot d’informació per poder millorar i dur a terme de la millor manera el Programa d’Actuació Municipal d’Habitatge.